Atat?rk K?lt?r Merkezi'nin eşsiz mimarisini kalıcı sanat eserleriyle zenginleştirerek yarınlara taşımak amacıyla ge?en yıl d?zenlediği heykel yarışmasında birinciliğe layık g?r?len eser sanatseverleri selamlamaya başladı. H?samettin Ko?an’ın j?ri başkanlığını yaptığı, Celaleddin ?elik, G?nseli Kato, Murat Tabanlıoğlu, Osman Din?, Se?kin Pirim ve Şakir G?k?ebağ’dan oluşan j?rinin değerlendirmeleri sonucunda birinciliğe layık g?r?len heykel, AKM yerleşkesi ile Mete Caddesi’nin kesişim noktasında yerini aldı. AKM yerleşkesiyle b?t?nleşip Taksim Meydanı’ndan da g?r?n?r olan eserin birinci se?ilmesinde, ?evre ile uyumu, yenilik?i yaklaşımı ve cesur bir iş olmasının yanı sıra AKM binasıyla kurduğu diyaloğun hem karşıt hem de pozitif ve ?retken olması gibi kriterler etkili oldu.
Ge?irgenliğe ve k?kl?l?ğe atıf yapan ?elik hasırlar…
İ? mimar ve disiplinlerarası tasarımcı Semih Eskicioğlu, eserin tasarımına AKM’nin bulunduğu caddenin sil?etinden boyut ve form anlamında referanslar alarak başladı. Eserini tek başına bir heykel olarak değil b?t?nsel bir par?anın eklenişi olarak ele alan Eskicioğlu, AKM’nin “k?re” formundaki T?rk Telekom Opera Salonundan ilhamla, operanın ses dalgalarının bir yansıması olarak dalgalı bir form oluşturdu. Atat?rk K?lt?r Merkezi cephesinin ge?irgenliğine atıfta bulunan Eskicioğlu, heykelde de ge?irgen bir form olan ?elik hasırlar kullandı. Bu sayede de heykelin konumlandırıldığı mek?nda bulunan ağa?ları, tıpkı cephenin ge?irgenliği gibi ele aldı. Semih Eskicioğlu, ?ağdaş restorasyon anlayışında tarihi yapıların restorasyonunda eksik kısımları tamamlamak i?in de kullanılan ?elik hasırlar ile AKM’nin k?kl? yapısına da atıfta bulundu. Akımlardan arınmış zamansız bir ?slupla tasarlanan heykel, şehrin kalbi AKM’nin mimari ruhu ve sanatsal kimliğiyle b?t?nleşirken, aynı zamanda doğaya, sanata, kente saygılı m?tevazı bir eser olarak ?ne ?ıkıyor.
Hibya Haber Ajansı